2009. jún. 6.

WordPress permalink beállítások Centaur-on

Azzal a problémával fordult hozzám az egyik felhasználó, hogy WordPress-t húzott fel a home-jába, de nem működik neki rendesen. Hiába állította be a permalink-et, a linkek nem mutattak sehova.
A beállítások látszólag jók voltak, a WordPress-nek volt írási joga is (ez sem egyszerű ám nálunk), létrejött a .htaccess fájl. Az Apache konfigurációjába is engedélyezve voltak a szükséges dolgok, amik a
http://codex.wordpress.org/Using_Permalinks linken szerepelnek (mod_rewrite engedélyezve, FollowSymLink opció bekapcsolva, AllowOverride FileInfo, AllowOverride All, minden, ami kell), és mégsem működött jól az átírási szabály, a linkek halottak voltak.
Odáig fajult a dolog, hogy én is feltettem egy WordPress-t a home-omba (mindig ez a vége, ha megakarom oldani a dolgot), és elkezdtem játszani a home-omra vonatkozó Apache beállításokkal. A globális opciókat felülírva, csak az én könyvtáramra vonatkozóan beállítottam csak azokat a dolgokat, amiket a leírás is mondott, és láss csodát, működött.
Következő lépésként egyessével kapcsolgattam vissza a globális opciókat, és kiderült a hiba oka. Az Apache beállításokban engedélyezve volt a MultiViews opció, ami logikusan okozta a hibát. Kikapcsolás után rendesen működött a felhasználónak is.

Összefoglalva: ha nem megy a Permalink WordPress alatt, annak ellenére, hogy minden be van állítva (mod_rewrite, FollowSymLink, AllowOverride FileInfo, AllowOverride All), ellenőrizzük a MultiViews opciót is.

2 megjegyzés:

Judik Dávid írta...

Ha pedig nincs hozzáférésed a .htaccesshoz, akkor így kell kinéznie a permalinknek: /index.php/permalink

Nádudvari György (Reedcourty) írta...

Viszont ehhez kell a MultiViews, nem de bár?